BHDRGRFT

10/recent/ticker-posts

Vaktaki askerimle istanbul’dan çıkıp İran’a saldırdım

Vaktaki askerimle istanbul’dan çıkıp İran’a saldırdım,

Sufî İsmâil-i Safevî’nin tâcını melâmet kanına daldırdım.

 

Mısır valisi can u gönülden himmetimin kölesi oldu,

Böylece Yûsuf’un sancağını Mısır’da dalgalandırdım.

 

Irak mülkünden Hicaz mülküne doğru yola koyulunca,

Kazandığım başarının çengini zafer bezminde çaldırdım.

 

Maveraünnehr, baştanbaşa kılıcımdan kana gark oldu,

Düşmanın gözüne İsfahan sürmesinden sürme çaldım.

 

Hasmımın başındaki her saç telinden bir Ceyhun aktı,

Gam ateşiyle ter döktü, vaktaki hasma bir nazar attım.

Hint padişahı vezirimin piyonu karşısında Fil-mat oldu,

Vaktaki ülke toprağında vatan satrancını meydana attım.

 


Ey Selîmî! tüm dünya mülkünün sikkesi adıma kesildi,

Ve sonunda mihr ü vefâ potasına erisin diye altın attım.)

Yorum Gönder

0 Yorumlar