BHDRGRFT

10/recent/ticker-posts

Padişah-ı âlem olmak bir kuru kavga imiş

Padişah-ı âlem olmak bir kuru kavga imiş
Bir veliye bende olmak cümleden âlâ imiş.

….

 

Ben yatam lâyık mı ol karşımda ayağun dura

Serv-i nazım ben öldükte namazım kılmasın

….

 

Muhabbet şahının bir bende-i fermanıyız cana 
Gedayı gûyu  alemin sultanıyız cana

 

Biz bülbülü muhriki dem-i gülzarı firakız
Ateş kesilir geçse saba gülşenimizden
...


Cihanın gerçi nuş ettim yedi tastan zehrini 
Velakin zehri katilden yine buldum meğer kahren

...

 

Geldi yâduma fezâ-yı dil-küşâ-yı Edrene 
Virdi ayşuma keder zikr-i safâ-yı Edrene

 

Şems-i asr idi, asrda şemsin 
Zilli memdud olur zamanı kasir

Fahrederdi tac u tahtıyla beyler 
Fahrederdi anınla tac u serir

….

 

Şikeste  beste bir derviş dileyişim Selim

Habibin vasfını yazmak  benim dünyada kâmdır.

...

 

Müncelli ayine-i dilde nukuşu mümkinât

İşte o mirat- ı musaffaya cilâ vermektedir.

 

Mahv edince  mâsavay-ı mur-i hak ile zuhur

Ah maksat kalbe  böyle incila vermektedir.

 

Ref edince masivayı nuru hak eyler zuhur 
Maksat kalbe böyle incila vermektedir.

 

 

 


Yorum Gönder

0 Yorumlar